Wednesday, September 14, 2011

Sudut Renungan: Ibu dan Kekasih...

Dikala mengemas buku-buku serta kertas-kertas yang tidak mahu digunakan lagi terjumpa pula dengan sehelai kertas yang mengandungi isi kandungan yang cukup untuk menyedarkan kita semua maka ditulis semula di blog ini untuk tatapan semua....Selamat Membaca.....


bila seronok,aku cari....pasanganku
bila sedih,aku cari....IBU
bila berjaya,aku ceritakan pada.....pasanganku
bila gagal,aku ceritakan pada...IBU
bila bahagia,aku peluk erat....pasanganku
bila berduka,aku peluk erat....IBUKU
bila nak bercuti,aku bawa.....pasangku
selalu.....aku ingat pasanganku
selalu.....IBU ingat kat aku
bila-bila....aku talipon pasanganku
Entah bila.....aku nak talipon IBU
selalu.....aku belikan hadiah untuk pasanganku
Entah bila.....aku nak belikan hadiah untuk IBU

kalau kau dah habis belajar dan bekerja....
  • bolehkan kau kirim wang untuk IBU?
  • IBU bukan nak banyak.....lima puluh ringgit sebulan pun cukuplah"
tapi kalau ibu sudah tiada......"IBUUU.....RINDU IBU....RINDU SANGAT"
BERAPA RAMAI YANG SANGGUP:menyuap,......mencuci muntah,....mengantikan lampin,....membersihkan najis,.....membuang ulat dan membersihkan luka kudis.........IBUNNYA!!
RENUNG-RENUNGKANLAH.......

No comments:

Post a Comment